torsdag 6 maj 2010

Springrunda med prat om Portugal

Igår eftermiddag sprang jag runt Brunnsviken med Eva, en tjej jag träffade i Portugal. Jag kan verkligen rekommendera att åka på en träningsresa om man tycker att det är roligt att träna med andra. Jag var i Monte Gordo, Portugal, i två veckor i början på mars och det var en av mina bästa resor någonsin. Tänk er 200 personer med massa endorfiner i omlopp, stämningen kan inte bli annan än perfekt.

Vår runda igår blev en mil på 53 minuter. Jag tyckte att Eva drog mig och hon att jag drog henne så det blev ju en bra kombination : ) Jag är lite rädd att jag fastnat i mitt sköna långsamma tempo som alla långpass sprungits i (6 min/km) och att jag kommer få det svårt att springa fortare, men jag tror att jag kan, bara att jag är lite för bekväm.

Hagaparken är så fin just nu med alla vitsippor så skynda dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar