söndag 16 maj 2010

Långpass

Idag var det långpass på schemat igen och denna gång test av andra varvet på Stockholm Marathon-banan vilket blev drygt 26 km. Detta pass kändes på ett sätt kort eftersom förra veckans pass var så långt och tur var nog det för mina ben var lite trötta och sega idag. Men jag fick trevligt sällskap av Eva så passet flöt på bra ändå. Tempot var lite varierande, men låg runt 5,55 min/km. Det var rätt många stopp vid rödljus vilket gör att man hinner känna hur stela benen är så jag har bestämt mig att på marathon ska jag inte stanna utan gå vid alla vätskestationer. Vädret var mulet, men rätt varmt. Sprang i t-shirt och kortare byxor, äntligen!

1 kommentar:

  1. Håller med! Stoppen är tyngre än att bara fortsätta. Kommer köra samma taktik på maran.
    Tack för ett trevligt pass, glad att du kom med förslaget :) Kram

    SvaraRadera