onsdag 19 maj 2010

Ont i låret eller i nacken?

Var hos naprapaten idag och det var verkligen bra. Jag berättade om mina problem med baksidan på låret och han klämde och tryckte lite. Sen knäckte han min väääldigt stela nacke och vips så kändes det bättre i benet. Han tror att mitt problem sitter i nacken och bröstkorgen. Nacken har jag haft problem med i över tio år och jag är röntgad flera gånger utan att man hittat något. Han undrade om jag hade tänkt att gå runt så stel länge och det är lustigt att man vänjer sig och lär sig gilla läget med långvariga besvär, medan så fort man känner något nytt så söker man hjälp. Han fick mig att inse att det inte bara räcker med två ben för att springa utan att övriga kroppen också är en stor del av det. Han tyckte att magstödet var A och O för en bra löpstil. Så allihopa glöm inte plankan!

Nu känns det väldigt hoppfullt inför lördag, men ska ta det lugnt i veckan för att inte riskera något!

1 kommentar:

  1. Å, va bra att du fick hjälp. Visst glömmer man att även överkropp är lika delaktig i löpningen. Sen jag började springa så har min wiplash typ försvunnit eller i alla fall blivit problemfri...

    SvaraRadera