fredag 14 maj 2010

Nya skor och god sushi

Efter att ha suttit framför datorn en hel dag och pluggat så var det himla skönt att springa ut på en runda runt sjöarna. Jag passade på att inviga mina nya skor och de kändes väldigt bra och lätta. Hade tänkt att ta det lugnt eftersom jag körde snabbdistans igår, men mina ben ville framåt lite fortare och jag hängde på. Sprang 8 km i 5.25 min/km-fart. Pulsen höll sig runt 155 slag/min och jag var inte särskilt andfådd så jag känner att min form är bättre än på länge. Hoppas att jag med mina tävlingsnerver vågar satsa, jag är så feg när det väl gäller, typ usch vad jobbigt om man blir för andfådd då kan man ju inte äta Ahlgrens bilar. Jag skulle ju kunna ge järnet och äta dem efter. Tåls att tänka på.

På kvällen var jag inne i stan och åt middag med fina Elin. Hon är en kompis jag träffade när vi var barnflickor i Santa Barbara för fem år sedan. Vi åt urgod sushi på Sushihuset. Sedan blev det en promenad i regnet genom stan. Kändes nästan som sommarregn. En mysig kväll!

1 kommentar:

  1. Det kommer gå super för dig Julia. Tänk bara på att inte köra för hårt på Göteborgsvarvet så du inte hinner återhämta dig tillräckligt. Men garanterat har du en tid under 4 timmar, det tror jag stenhårt på! Ses ikväll, kram.

    SvaraRadera