torsdag 28 oktober 2010

Träningsprogram

Jag var hos min sjukgymnast i förra veckan och vi har tillsammans lagt upp en plan för hösten. Han har gjort ett program med en lugn, en medel och en intensiv vecka och sen börjar det om igen, men intensiteten kommer att ökas successivt. Denna vecka är medelveckan vilket just nu betyder:

* Styrketräning 3 ggr i veckan
* Löpning 2 ggr (3 km)
* Snabba promenader 5 ggr i veckan (minst 1 h)
* Vattenlöpning/simning 1 gång

Idag var jag i simhallen för att köra vattenlöpning. Testade detta första gången i somras med min sjukgymnast, men idag vet jag inte riktigt om jag gjorde rätt. Det kändes som om jag sprang och sprang och inte kom någonstans... Men om jag kör några gånger kanske jag kommer in i det. Men det var skönt att simma trots att jag avskyr simhallar. Eller det är egentligen golven jag avskyr. Jag ser flugsvampar överallt.

Det känns så skönt att ha börjat träna igen. Jag känner faktiskt resultat redan efter en månads regelbunden styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar