måndag 4 oktober 2010

Styrkepass

Nu i augusti och september har jag tränat med en PT en gång i veckan för att få tillbaka träningsmotivationen och få tips på träning jag kan göra trots min skada. Jag valde en tjej den här gången, som ni kanske förstår varför... Hon har gjort två träningsprogram till mig med fokus på rygg, axlar, bröst och bålstabilitet och jag ska träna 3-4 pass i veckan. Exempel på övningar jag kör är draken (stabilitet) och olika plankor, men också styrkeövningar med fria vikter.

I eftermiddags var jag iväg och tränade och det känns verkligen skönt att ha kommit igång igen även om jag inte alls är i någon toppform. Sprang 2 km på löpbandet och marathon känns långt borta, men i maj, då ...

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du är igång med både blogg och träning igen!
    Kram Julle

    SvaraRadera