fredag 1 oktober 2010

Tillbaka, kanske inte i full rulle men med snigelfart

Långa uppehåll på bloggar har jag aldrig förstått mig på. Till en början är man som läsare inne och tittar om det kommit något nytt. Dessa tillfällen glesas sedan ut och till slut kanske man glömmer bort att bloggen funnits. Långa uppehåll har jag aldrig förstått mig på – tills jag skaffade en egen blogg. Ibland så finns inte energin där och för varje dag som går så känner man att nästa inlägg borde bli lite bättre och lite längre. Så där av uppehållet. Jag testar igen och är det så att jag tycker att det är roligt och ni som läser också så fortsätter jag.

Kommer ni ihåg var vi var? Vad gäller träningen, jag var frustrerad över att mitt ben inte ville som jag. Var hos en ortoped för några veckor sedan som gav mig diagnosen piriformis syndrom, falsk ischias, som uppkommer i en muskel djupt i sätet, piriformis, och som kan ge besvär längre ner på benet. Sjukgymnasten som jag haft sedan i juni tror att jag har det men att det kan ha uppkommit sekundärt efter min skada i ljumsken. Hos ortopeden fick jag en kortisonspruta och det känns bättre trots att jag vet att det till viss del är tillfälligt. Under hösten blir det fortsatt rehabilitering för att förhoppningsvis komma tillbaka till våren hel, starkare och klokare. Och till dess, det finns mycket annat i livet som är värt att skriva om.

3 kommentarer:

  1. Bättre i snigelfart än totalstopp! Ser fram emot fin läsning i höst. Ingen prestationsångest nu darling...

    SvaraRadera
  2. Hejsan, kul att du är tillbaka. Piriformis syndrom är inget roligt men det possetiva är att det går ganska fort att komma till rätta med det om du gör på rätt sätt. Det är ingen skön behandling men det ger resultat. Lycka till. Magnus

    SvaraRadera
  3. Bra målsättning! Bli hel först... Har saknat bloggen, välkommen tillbaka :) Kram Eva

    SvaraRadera