lördag 2 oktober 2010

Hotellfrukost och sködpaddsfika

Idag skulle jag åkt till Portugal, men det blir ingen resa nu i höst. Jag hoppades länge att jag skulle kunna åka, men eftersom jag ska undvika benträning så skjuter jag på det till i vår. Tror inte att min armar skulle orka en vecka i det tempo som är där :)

Det blev en härlig lördag ändå. Dagen började med hotellfrukost på Berns med bästa Lottie. Vi satt i tre timmar, drack te och pratade om allt och inget. Efter det blev det en shoppingdag på stan. Länge sedan jag shoppade så det var kul att uppdatera garderoben.



Vi bad om två tryfflar, generös personal på Berns...

På eftermiddagen fikade jag hos Christina med Pernilla och Pernillas son Filip. Vi träffades för ovanlighetens skull utan träningskläder. Vi var där för att Filip skulle få träffa Ted, Christinas sköldpadda. Ted har en förkärlek för att para sig med ljusa strumpor så mina ljuslila var ett dåligt val för mig som är rädd för allt som rör sig. Jag satt med fötterna på stolen hela eftermiddagen, men trevligt var det.

4 kommentarer:

  1. Från adelheid blogg: Min plast dotter och hennes kompis var lite oroliga för mina eventuella behov av toalettbesök under 1/2 MARAN: Før Stockholm halvmarathon ladet vi opp med å mimre om han som skeit i buksa og fullførte på en god tid i Göteborgsvarvet 2008 (om du er interessert i mer info er det bare å google bajs og göteborgsvarvet, men det er på eget ansvar..). Christinas stedatter lurte nemlig på hva man gjør dersom man må på do underveis i et løp - og da fikk hun svar eksemplifisert med klipp fra Youtube.

    Kul att träffa er idag! Ted letar fortfarande efter vita strumpor...

    Kram C

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt och gott med både tryfflar och bullar. Roligt att du satt med fötterna uppe på stolen. Var det en jättesköldpadda?? :)
    PUSS

    SvaraRadera
  3. Den är rätt liten, men du vet ju hur jag är :)

    SvaraRadera
  4. Hvordan er det mulig å være redd lille "gulliga" Ted?.. Det er jo bare love, riktig ekte kjærlighet! Hihihihihi!

    SvaraRadera