söndag 27 februari 2011

Löpning runt Riddarfjärden

Jag och Eva möttes upp idag vid Fridhemsplan för att åter igen springa två varv runt älskade Riddarfjärden. Jag kände mig inte helt i form, men jag tycker att vi lyckades bra ändå. Blev drygt 14 km i 5.50-tempo. Det var rejält med snömodd vilket gör att jag längtar lite extra efter våren.

När jag flyttade från Gamla Stan för två år sedan fick jag ofta frågan vad jag saknade mest med innerstaden. Och mitt svar var: Rundan jag brukade springa. De magiska 7 kilometerna runt Riddarfjärden kan jag utan och innan, skulle kunna springa de i sömnen, vilket jag säkert gjort vissa gånger när jag stigit upp tidigt och sprungit :). Att få se staden vakna från Västerbron, det är verkligen magiskt!

Foto taget en sommardag av min vän Julia.

3 kommentarer:

  1. Ja, Stockholm är extremt vackert!! Glad att jag bor i en sådan vacker stad och kan springa i de miljöerna!

    SvaraRadera
  2. Härligt det låter! Jag vill också ut och springa! Pusskram

    SvaraRadera
  3. Carina: Stockholm slår det mesta!
    Hannet i sommar springer vi tillsammans!

    SvaraRadera