tisdag 1 februari 2011

Day 9 - My Beliefs

Jag önskar ibland att jag hade en starkare religiös tro. Att jag då kanske skulle förstå varför saker sker och att det finns en mening med det. Under året jag arbetade på hematologen så var döden alltid närvarande. Och därför måste jag tro att det finns en mening med att familjer slås sönder, att ett barn förlorar sin mamma eller pappa, en fru sin man eller föräldrar sitt barn.

Jag tror inte att det är en slump när jag vaknar kl 5.14 då alarmet är satt på kl 5.15. Att vi är här på jorden är tillräckligt orimligt så att det inte skulle finnas mer hokus pokus, det tror jag inte på. Annars är jag en person som tror på godhet. Att man får tillbaka det man ger. Ge en person ett leende och du får ett tillbaka.

Jag tror också att ett smultronstrå får en att le och längta.

2 kommentarer:

  1. Carina: Springa på barmark och utan tre lager kläder! Fantastiskt!

    SvaraRadera