tisdag 22 februari 2011

BikramYoga - Sista passet för just nu

I dag var sista dagen för den här perioden av BikramYoga. Jag har yogat totalt 16 av 30 dagar och känslan så här efteråt är blandad. Jag tror att det händer väldigt mycket i kroppen när man yogar ofta. Jag är trött och slut och orkar inte riktigt känna efter hur jag mår längre. Varje gång man är på ett yogapass känner man efter precis överallt.

Programmet som används inom BikramYoga är väl kombinerat för att man i varje övning ska komma djupare och längre i nästa position. Det är 26 positioner som alltid görs i samma ordning. Vissa dagar har det känts jobbigt att det är enformigt och andra dagar hur bra som helst. Jag kommer definitivt göra detta igen, men jag tror att jag måste få lite distans till det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar