måndag 21 juni 2010

Spinnande måndag

Idag hände det, jag testade spinning. Tog en kort variant på en halvtimma i kombination med ett core-pass. Jag kom dit, fick hjälp att ställa in cykeln och trampade igång. Efter fem minuter hade jag hunnit tänka att det här gör jag aldrig om, men så kanske det är första gången man testar, mjölksyra är ju obehagligt :) Det är svårt att veta hur mycket motstånd man ska ha, men när jag såg mig i spegeln efteråt insåg jag att det nog var fullt tillräckligt, jag såg ut som en tomat. Och ni som sett mig när jag springer vet att jag aldrig blir särskilt röd så jag vet inte var det kom ifrån. I vilket fall kändes det inte alls i benet så det är ju positivt. Däremot känns det nu efter en timmas promenad, så det blir till att fortsätta cykla.

Nu ligger jag hemma och läser Topphälsa, är lite avundsjuk på er andra som kan träna så njut vad ni än gör för typ av träning.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har oxå spinnat idag, det är verkligen inte så skoj men jag höll ut och hoppade sedan på ett pass till så jag har spunnit i 120 minuter. Så nu kan jag hoppa över det för ett bra tag framöver. Kom du iväg på vattenlöpningen? Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Spinning är sjukt jobbigt, en kompis till mig kräktes under passet en gång! Jag har anlitat en personlig tränare som kommer 3ggr i veckan till mitt gym hemma. Det är bra, nu får jag lära mig ordentligt vad man ska göra. Han är en Nigeriansk föredetta Wrestler. Kulturkrock 1: Vårt första pass skrek han åt mig när jag råkade göra fel...haha. Kulturkrock 2: Jag sa att jag vill gå ner 2-3 kg och få en fastare rumpa, han tittade på mig med stora ögon och sa "why??". (=olika ideal i Afrika och Sverige)

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar från Gbg! kram

    SvaraRadera