lördag 5 juni 2010

Det blev ett kort lopp ...

Jag bröt loppet, men är oväntat glad ändå. Kände av ljumsken efter ca 3 kilometer och gav upp hoppet redan då. Körde på ett tag för att säga hej till familjen som stod på Skeppsbron. De hade ju ändå åkt från Vaxholm för att heja på mig. Klev av på söder mälarstrand, efter ca 7 kilometer där Christina stod och hejade :), och mötte sedan upp bästa vännen Lottie på västerbron. Vi gick till centralen, lätt haltande, ätandes på det godiset som skulle fått mig att flyga fram, och tog därifrån tunnelbanan tillbaka till stadion. Var till och med där före vinnaren, men ingen kranskula som brydde sig om mig inte :) Där fick jag massage av benet och det kändes lite bättre efter. Men de skulle inte hållit 35 kilometer till.

Efter att ha bytt om ställde jag mig och hejade på folk som gick i mål. Det var så roligt att känna igen så många duktiga människor och heja! Grymt bra jobbat allihopa! Jag är nöjd att jag startade och kommer att komma igen. Det finns flera lopp, men bara två ben.

2 kommentarer:

  1. Det arrangeres Stockholm marathon til neste år også tror jeg... :o)

    SvaraRadera
  2. JAg var inne och kollade på sidan där man kan följa deltagarna, misstänkte att du brutit när jag bara såg en deltid. Men bra kämpat och det var nog klokt att kliva av så inte hela säsongen blir drabbad. Krya på dig! Nu håller vi tummarna för terminens sista uppgift blir godkänd så vi kan ta sommarlov sen. Vore så skönt! Ha det kanon så hörs vi! Kram Emelie

    SvaraRadera