onsdag 16 juni 2010

Long time no see

Hej, det var ett tag sen. Det har varit mycket senaste veckan, eller kanske snarare lite. Mitt ben krånglar fortfarande, kan inte ens springa 100 meter, men däremot kan jag cykla långt utan att det känns. Detta har lett till att jag cyklar överallt, det funkar bättre än att gå. Har varit hos min sjukgymnast idag och fått lite nya övningar. Jag ska även få testa vattenlöpning på fredag. Jag känner ingen stress utan ska satsa på att bli helt återställd. Försöker att se positivt på det. Under tiden är mitt mål att bygga upp kroppen i övrigt, få en stark mage och rygg och bli rörligare. Detta har jag inte prioriterat så mycket tidigare och det var kanske därför skadan skedde. Har börjat testa olika pass på gymmet och skall t.o.m. testa spinning, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Det har i och för sig inte hänt ännu, så vi får väl se, men just nu är all pulshöjande träning roligt. Min rädsla för spinning kommer troligtvis från en klassresa på Gotland i 6:an. Jag var väl typ stor som en spagetti och skulle cykla 4 mil med klassen. Det gick sådär, klassen fick vid flera tillfällen stanna och vänta på Julia som helt enkelt hade det tufft att komma framåt. Så nu vet ni det. En annan rolig sak är att jag de senaste åren blivit kallad cykelhuliganen så visst går det att ändra sig.

1 kommentar:

  1. hahaha vilket härligt inlägg! Tråkigt med benet lilla cykelhuliganen. Men du kommer komma tillbaka snart, som du sa, ingen brådska.
    Det är en del av dig som jag liksom inte kan få att gå ihop, du är försiktig och nogrann i din personlighet, kan bli arg på mig om jag tummar lite på lagen när jag kör bil, men när du kliver på den där sadeln så byts snälla, söta Julia ut till en galen tjej som cyklar utan hjälm och är kaxig mot poliser!!!! Det är iof en härlig blandning! Saknar dig! Puss

    SvaraRadera