tisdag 1 juni 2010

Nytt om benet

Idag har jag varit hos en sjukgymnast som har undersökt mig upp och ner och fram och tillbaka. Var där i en och en halv timma. Sprang på på band i olika hastighet och blev väldigt analyserad. Hans bedömning var precis som sjukgymnasten i Göteborg sa, en sannolik överansträngning i en muskel på insidan av låret. Han var ändå lite hoppfull angående lördag så då fick jag också tillbaka hoppet lite. Hade ställt in mig på att han skulle säga att han avrådde mig. Har fått några övningar att göra och så blir det ett till besök på fredag. Däremot sa han att jag inte skulle sprungit i Göteborg, men det är ju lätt att vara efterklok. Synd att jag envisades med att springa i mål, den envisa sidan av mig får inte följa med på lördag. Känner jag något då går jag av!

Sprang förresten 3 kilometer igår utan smärta :)

Håll tummarna för att benet vill som jag vill - i mål! Sen kan jag vila hela sommaren om det vill.

4 kommentarer:

  1. då håller jag tummarna!!!
    sara

    SvaraRadera
  2. Va kul att det finns en chans att du kan starta! När ska du hämta nummerlappen? Tänkte eventuellt hämta den redan på torsdag för att slippa köer och titta runt på mässan innan allt tar slut.
    Sprang Vårruset idag förresten. Tiden blev ca 23.30, springer ju inte med chip men hade bra koll på klockan... kram

    SvaraRadera
  3. Og jeg gjør som vi nordmenn gjør; krysser fingrene... :o)
    Har dere bestemt noe for søndag kveld?
    Adelheid

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli hur bra som helst. Var rädd om dig bara, inte värt att riskera att du skadar dig! Lova det! Puss

    SvaraRadera