fredag 4 juni 2010

Dåligt förberedd

Hade nästan bestämt för att inte springa i morgon när jag tidigare idag var hos sjukgymnasten. Men efter att ha fått några råd och tips så verkar det som att det fortfarande är möjligt. Den här gången var det jag som var negativ och han som sa: jag kan ju inte tvinga dig att springa men du har ju tränat så länge. Risken att skadan blir värre skattade han till ca 30 %, alltså 70 % att status efteråt är som nu. Jag kommer som det ser ut nu starta och så bryter om jag känner något, då borde risken att skadan förvärras vara ganska liten. Händer det efter 35 km så går jag i mål, annars får det bli Taxi Stockholm.

Om jag nu kommer iväg har jag haft den sämsta uppladdningen hittills. Vad ska jag ha på mig? Vad ska det bli för väder? Allt annat har hamnat i bakgrunden, är inte nervös alls, förutom för ljumsken. Kanske kommer mer i stämning på nummerlappsutdelningen i eftermiddag. Ska bli jätteroligt att träffa så många där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar