söndag 30 januari 2011

Day 7 - My best friend

Jag känner mig lyckligt lottad. Jag har många i min närhet som jag anser som bästa vänner. Jag skulle vilja skriva om er allihopa, men det kommer att dyka upp så småningom.

Min bästa vän sedan kanske fyra eller fem år tillbaka är Lottie. Hur historien med henne började är lite otippad. Vi var i samma gäng i gymnasiet, men pratade nästan aldrig. Ingen av oss tyckte helt enkelt att den andra var särskilt intressant. Efter gymnasiet hade båda brutit upp från långa förhållanden och eftersom vi satt i samma sits så bestämde vi oss att gå på bio. Vi såg Finding Nemo och någon Persbrandtfilm och efter det blev vi ett otippat kompispar. Va, är ni kompisar nu?! Ja det var vi och är fortfarande. Med Lottie har jag hittat en person som likt mig kan matcha godisskålens färg efter innehåll, kan dricka två liter te och gillar att prata om saker som många bara suckar åt. Det är faktiskt få förunnat att ha en vän som förstår de här småsakerna som man knappt vågar visa, som hon förstår just för att hon är likadan. Tack för att just du vill vara min vän.


3 kommentarer:

  1. Och jag är så glad att jag får vara din bästa vän! Tack för att du alltid finns och ställer upp för mig. Puss

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni är mkt fina ihop och kompleterar varandra kanon! Jag är glad att jag får finnas i era liv. Pussar/H

    SvaraRadera
  3. Hannet, ingen är så glad som jag att du finns i mitt liv. Puss
    Plott: Det du gör för mig, det gör jag för dig!

    SvaraRadera