lördag 29 januari 2011

Day 6 - My day

Min dag var en sådan dag när jag inte hann med att blogga, men här kommer det.

Den började med att jag och Lottie åt frukost på Berns. Det är verkligen en lyx som jag tycker är så värt det. Vi var nästan ensamma till en början och satt och pratade om allt och inget. Vi kan lätt sitta i tre timmar och så vips är man ute ur bubblan igen.



Jag jobbade kväll och det finns faktiskt många fördelar med att jobba på kvällen och vara ledig de timmarna när man är som piggast. Det är också skönt att när man kommer hem från jobbet få krypa ner i sängen och sova. Jag behöver då inte känna mig "efter jobbet trött" men behöva vara vaken. Just denna kväll blev rätt hetsig. På mitt jobb har man en kväll hand om 7-8 patienter. En sjuksköterska jobbar tillsammans med en undersköterska. Exempel på arbetsuppgifter som jag har är att dela mediciner, ge dropp och antibiotika i blodet, samt ta blodtryck och andra kontroller på patienterna. Ingen kväll är den andra lik och även om man från början tycker att det ser lugnt ut kan en patient bli akut dålig, virra bort sig på sjukhuset eller att alla larmar och vill något samtidigt, ah ni förstår. Efter ett kvällspass på sjukhuset är det så skönt att krypa upp i soffan med en kopp te och därefter somna på ungefär fem sekunder. Det var min lördag det.

3 kommentarer: