tisdag 4 januari 2011

Balans med träningen

Jag har valt att inte skriva någon årssammanfattning. För mig fungerar inte nyår som någon nystart, om jag tänker så är det dömt att misslyckas. Jag försöker att istället smyga in förändringar under hela året. Jag är t.ex. jätteglad att jag under hösten tränat mer styrketräning utan att känna det som ett måste. Jag känner just nu att träningen känns väldigt bra, att jag hittat en balans mellan löpning, styrketräning och rörelseträning. Tränar ca 6 gånger i veckan och hinner med att vila. Jag vet att jag måste öka löpningen för att klara Stockholm Marathon och det känns roligt, men jag är också lite rädd att detta ska leda till att jag blir skadad igen. Därför ska jag inte öka för fort och istället njuta av att jag kan springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar