måndag 24 januari 2011

Day 1 – Introduce yourself

Julia Emma Karin Alm, född fredagen den 13:e maj 1983. Det är jag det, i alla fall enligt folkbokföringen. Jag skulle också kunna beskrivas som tjejen som sällan är tyst, som liten tjej fick gå till en talpedagog för att lugna ner mina hesa stämband. Jag bodde mina första sju år i Täby i ett rätt nybyggt parhusområde där jag drog runt på min kanin Snobben i dockvagnen. Därefter flyttade familjen till Resarö utanför Vaxholm, till en skärgårdsidyll med lagom avstånd till storstan. Jag älskar Resarö, här hälsar alla på alla och det känns som en trygg miljö, kanske t.o.m. lite för trygg. Jag gick i Danderyds gymnasium, men blev trött på ytlighet och drog till London och gick en termin på Svenska Skolan. Efter gymnasiet pluggade jag i Spanien och var barnflicka i Kalifornien. Jag har skopat glass i Gamla Stan (fick skäll av min chef för att jag gjorde för stora kulor) och sålt barnvagnar på Östermalm. Sen kom dagen när jag skulle bestämma vad jag skulle bli när jag blev stor. Pappa sa att sjuksköterska skulle passa mig, jag sa: Vad gör de? Jag började plugga och praktisera, svimmade några gånger och när jag sedan började jobba så tänkte jag: Att jag inte kom på det själv, det passar ju mig perfekt. Nu är jag långt ifrån säker på det, men de erfarenheter jag hittills fått har ändrat min uppfattning om mycket. Vad som händer sen vet ingen, inte ens jag.

1 kommentar:

  1. Åhh! Jag ser fram emot alla de här "breven" att läsa. Du är så fin ute och inne! Saknar dig! Puss

    SvaraRadera