lördag 6 november 2010

Lördag på lasarettet

Idag tog jag tåget klockan sex till jobbet. Det är kul att se vilka som är ute vid den tiden en lördag. Vissa man träffar tycker nog fortfarande att det är fredag...

Dagen var faktiskt bra, lördagar har en tendens att bli rätt hysteriska. Lika många patienter som vanligt fast färre sköterskor. Ni kanske undrar vad jag gör på jobbet. Jag har skrivit lite tidigare, men jag är sjuksköterska på en infektionsavdelning. Dit kommer patienter med allt från lunginflammationer till denguefeber. Vi har hög belastning, och om någon undrar om hur stressigt det kan vara brukar jag svara, det är inte alla förmiddagar jag hinner gå och kissa. Men dagarna går å andra sidan väldigt fort och mer än halva dagen brukar ha gått innan jag hinner titta vad klockan är.

Jag tränar sällan dagar som jag jobbat tidigt, jag har inte kraft. Idag tog jag en promenad efter jobbet genom stan och jag ramlade in i två personer, vingligt. Men i morgon blir det nya tag, då blir det styrketräning och BodyBalance innan jobbet. Har ni andra några tips om hur man orkar träna efter jobbet?

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem. Men jag brukar gå hem och äta något litet, sen ta en nap. Men inte mer än en timma!

    SvaraRadera
  2. Ska testa det Emma, men det är verkligen disciplinerat!

    SvaraRadera