måndag 1 november 2010

Ledig måndag

Idag är jag ledig, jobbade i helgen så man kan säga att jag har helg nu istället. Jag gillar mina oregelbundna tider, men jag kan tänka mig att det är jobbigt om man har familj. Jag ser det som om jag aldrig får långtråkiga veckor eftersom de alltid ser olika ut. Nu pluggar jag 50 % och jobbar 60 % vilket gör att det känns som om jag nästan aldrig är på jobbet. En kollega frågade häromdagen om jag fortfarande jobbar där. Konstigt att det kan göra sådan skillnad.

Idag ska jag på middag med styrelsen i huset. Jag är sekreterare och vi får en middag om året som kompensation för styrelsearbetet. Vi ska äta på Regissörsvillan vid filmstaden i Råsunda, den restaurangen är fantastisk.

Innan dess ska jag iväg på akupunktur. Jag går just nu på kinesisk akupunktur 2 timmar, 5 dagar i rad. Detta för min krångliga nacke (som blir värre när jag inte kan springa). Jag har också bett akupunktören att sätta några nålar för min ljumske. Jag berättar sen om jag fått någon effekt av behandlingen, men jag tror mycket på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar