onsdag 28 april 2010

Lång rolig dag med långpass

Idag hade jag föreläsningar om barnhälsovård och övervikt/fetma hos barn. Jag pluggar till barnsjuksköterska på halvtid och läser även en kurs om fysisk aktivitet i ett preventivt syfte. Det var väldigt inspirerande föreläsningar då detta är något jag längre fram vill jobba med. Tror att vi kan påverka mycket om man börjar tidigt i åldrarna och gör det på rätt sätt.

På kvällen sprang jag med Pernilla, en kompis jag träffade på en träningsresa i Portugal tidigare i våras. Det blev 25 kilometer på knappt 2,5 timmar i duggregn på Djurgården. Var inte särskilt motiverad innan, men med trevligt sällskap gick tiden fort och känslan man har efteråt är väl värt tiden man är ute. Kommer att sova väldigt gott i natt!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig runda det var. Supertrevligt sällskap, duggregn, konstant prat & Runes energikaka. Svårslaget! // P.

    SvaraRadera