onsdag 2 mars 2011

Day 21 - Another moment

Tänkte skriva om när jag för andra gången insåg att löpning är en fantastisk grej. För ca två år sedan hade jag en period då jag var riktigt omotiverad och inte förstod varför jag skulle springa. Jag fortsatte dock att springa sex kilometer tre gånger i veckan för att upprätthålla konditionen (Vet ju om hur jobbigt det är att börja springa när man är otränad).

Nu till the moment. Det var i juli och jag var ute på Resarö. Solen sken och jag bestämde mig för att springa i skogen. Fåglarna kvittrande och det enda som distraherade mig var solmogna smultron längs stigen. Solens strålar nådde nästan ner mellan träden och jag kände mig så där fri som man sällan känner sig. Då kom jag på varför jag springer. När jag kom hem anmälde jag mig till Stockholm Marathon och vips så var motivationen tillbaka.

Foto taget av Elvira.

2 kommentarer:

  1. Visst är det så lätt att glömma varför man älskar löpningen och varför man tar sig ut! Det är ju för upplevelsen, att få frisk luft och känslan att man är stark både i kropp och knopp. INTE för att jag sekunder på kilometern även om det är kul det me, så länge man håller sig skadefri! Vi får hjälpa varandra att komma ihåg grundsyftet :) Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det borde vi verkligen göra!
    Vi skulle ju kunna testa och springa i Hagaparken bland alla vitsippor och inte titta på klockan :)
    Kram

    SvaraRadera