lördag 4 december 2010

Det här med att jobba på sjukhus...

Det är väldigt mycket att göra på jobbet just nu, men det är ofta svårt att beskriva vad det betyder. Här kommer två exempel från veckan. Jag åt min mat så varm igår (kunde inte vänta) att jag idag har blåsor i munnen. En kollega till mig såg häromdagen att hon hade blod på sina byxor, hon tänkte igenom vilken patient det kunde komma ifrån tills hon insåg att det var från henne själv, hon hade inte hunnit byta tampong. Ska det vara så här 2010? Om jag blir långvarig på sjukhus? Eh nej.

3 kommentarer:

  1. Helt bedrövligt! Lätt att säga att man ska ta det lugnt och göra så snabbt man kan utan att stressa, men det funkar ju inte på ett sjukhus med patienter som verkligen behöver hjälp. Förstår det svåra dilemmat... Tänker på dig! /Eva.

    SvaraRadera
  2. Hej Kompis!

    Ge dig själv en paus! och det nu! När man inte mår bra på jobbet ska man inte vara kvar... se på mig arbetslös om en månad...

    Idag var det TSM i massor med lös snö - tungt men kul, i fall fall efteråt.

    Stor kram C

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är helt sjukt! Här nere har sjukhusledningen precis gått ut med att 300 tjänster ska sparas in!!! På vårt lilla sjukhus!!! Vart ska de ta dem ifrån? Då får de väl börja att dela ut gratis blöjor, för toalettbesök är ju inte att tänka på!!! Kanske de ska börja städa trappan uppifrån för en gångs skull och minska på de administrativa och höga chefer som har flerdubbla löner mot oss! Ha det bra vännen! Kram Emelie nere i söder!

    SvaraRadera